Tevredenheid

Ook in 2021 is een medewerkers- en klantentevredenheidsonderzoek afgenomen. Bekijk de resulaten:

Medewerkerstevredenheid

Het jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek is ingevuld door 93 POH-GGZ.

Mate van tevredenheid:

Ik ben trots op de zorgverlening/ kwaliteit die we als organisatie leveren.

Ik vind het leuk om de komende jaren bij Praktijksteun te blijven werken.

Ik voel mij als werknemer gewaardeerd door Praktijksteun.

Ik heb het gevoel dat ik zinvol werk doe.

“Ik ben erg blij met de warme, persoonlijke en veilige sfeer die binnen Praktijksteun heerst.”
“Ik ben erg tevreden over Praktijksteun. Vooral dat Praktijksteun zo gericht is op de persoonlijke ontwikkeling. Ik voel me gehoord en gesteund!”

Ik kan mijn persoonlijke competenties ontwikkelen binnen deze functie.

De organisatie doet er voldoende aan om de werkdruk binnen de perken te houden.

Mijn teamleider / regiomanager weet wat er speelt op de werkvloer.

Ik ben tevreden over de mogelijkheid om eventuele problemen of aandachtspunten bespreekbaar te maken.

“Fijne, persoonlijke werksfeer. Ik voel me gezien en serieus genomen, in plaats van een nummertje in een grote organisatie. Prettige korte communicatielijnen en voldoende betrokkenheid.”
Verbeterpunten

De ‘balans’, ‘het werk aankunnen’ en ‘het loslaten van het werk’ hebben de afgelopen drie jaar stabiel zeer hoog gescoord. Ondanks dat in het MTO de vragen over ‘werkdruk’ iets lager scoren ten opzichte van voornoemde drie onderwerpen, zien we wel een positieve groei over de jaren heen. Ongeacht deze groei in tevredenheid over de werkdruk, blijft dit toch een punt van aandacht bij Praktijksteun.

Klantentevredenheid

Jaarlijks houden we een klanttevredenheidsonderzoek om inzicht te verkrijgen in de ervaringen van onze klanten. In het klanttevredenheidsonderzoek werden o.a. vragen gesteld over de samenwerking met Praktijksteun, met onze regiomanagers en met de POH-GGZ, maar ook over de diensten en de kwaliteit van Praktijksteun. Dit om te kijken of onze dienstverlening nog naar wens is of waar het nodig is te optimaliseren.

De dienstverlening van Praktijksteun wordt door de deelnemende huisartsen gemiddeld met een 7,9 beoordeeld. Dat is een mooi compliment waar we heel blij mee zijn! De huisartsen gaven aan zeer tevreden te zijn over de samenwerking met de POH-GGZ en de kwaliteit van de dienstverlening.

Als verbeterpunt wordt aangegeven dat er veel behoefte is aan een (snelle) vervanging van de POH-GGZ bij langdurig (ziekte)verlof. Dit is niet altijd naar verwachting verlopen en ondanks dat daar redenen voor waren, is ontzorgd worden ten aanzien van ziekte van grote meerwaarde. Vanuit Praktijksteun onderzoeken we nu hoe deze wens in te vullen is.

Schuiven naar boven